asiakaspalvelu metro-tukku

Usein kysytyt kysymykset

Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin Metro-tukun verkkokauppaan liittyen. Jos kysymyksistä ei löydy vastausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun.

Suosittelemme chatin käyttöä, kun kaipaat vastausta nopeasti.

Käytettävyys

Jos sivusto käyttäytyy odottamattomalla tavalla on hyvä poistaa selaimen evästeet. Katso listasta oman selaimesi ohjeet.

Google Chrome

Mozilla Firefox

Safari

Opera

Adobe (flash-evästeet)

Muiden selainten kohdalla, tarkista selaimen tukisivusto.

Kohdennetusta markkinoinnista poistuminen (Google)

Facebookin mainosasetusten ohjeet

Parhaaseen käyttökokemukseen suosittelemme Google Chrome, Mozilla Firefox ja Apple Safari -selaimia.

Varmistathan, että käytössäsi on uusin selainversio.

Voit ladata selaimet täältä:

Google Chrome

Mozilla Firefox

Safari on saatavilla vain Mac-tietokoneisiin ja on asennettu siihen valmiiksi.

Emme suosittele Internet Explorerin käyttöä. Sen sijaan voit käyttää aiemmin mainittuja tai Edge -selainta, joka löytyy Windowsin käyttöjärjestelmista valmiina.

Käyttäjätunnus ja salasana

Saat käyttäjätunnukset täyttämällä lomakkeen, jonka löydät täältä.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Voit tilata uuden salasanan kirjautumissivun "Unohtuiko salasana?"-linkin kautta

Salasana vaihdetaan yläpalkin oikeasta reunasta ”Oman tilin” alta, josta löytyy linkki ”Vaihda salasana”. Suosittelemme, että vaihdat rekisteröitymisen yhteydessä saamasi salasanan.

Salasanan minimipituus on kuusi merkkiä.
Salasanan tulee sisältää isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita ja erikoismerkkejä. Suosittelemme käyttämään näiden lisäksi pitkää salasanaa.

Salasana lukkiutuu 10 virheellisen syötön jälkeen. Mikäli näin tapahtuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Kyllä. Jos käyttäjätunnukseen on liitetty useampi asiakasnumero, käytettävän asiakasnumeron voi valita oikeasta yläkulmasta löytyvästä alasvetovalikosta.

Myös esimerkiksi tilaushistoria ja asiakastiedot näytetään asiakasnumerokohtaisesti.

Oma tili

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Edelliset tilaukset löytyvät yläpalkin kohdasta ”Oma tili” ja sieltä kohdasta ”Tilaushistoria”. Täältä löydät tilaukset viimeisen 3 kuukauden ajalta.

Voit tallentaa ostoskorin sisällön tilauspohjaksi painamalla ostoskorin alareunassa olevaa ”Luo tilauspohja” -painiketta.

Vaihtoehtoisesti, voit lisätä tuotteen uudelle tilauspohjalle painamalla "Lisää tilauspohjalle" -painiketta. Painike ( ) löytyy sekä hakutuloksista että tuotesivulta.

Tilauspohjalle tallennetaan määrä, jotta tilaaminen olisi mahdollisimman helppoa ja nopeaa.

Jos asiakasnumerolla on useampi käyttäjätunnus, tilauspohjan voi jakaa kaikille saman asiakasnumeron käyttäjille.

Muut asiakasnumeron käyttäjät näkevät tilauspohjan ja voivat tehdä tilauksia sen avulla, mutta he eivät voi tehdä muutoksia tilauspohjaan. Tilauspohjaa voi muokata vain tekijä.

Jos tilauspohjaa ei ole jaettu, näkyy se vain henkilölle, joka on luonut sen. 

Voit valita kirjautumisen jälkeen yläpalkista Oman tilin alta kohdan ”Ostamani tuotteet”. Ko. listauksesta löytyy excel-painike vasemmasta alareunasta.

Asiakaspalvelumme auttaa tässä asiassa. Saat heihin yhteyden sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Suosittelemme chatin käyttöä.

Laskut, kuitit ja lähetteet löytyvät tilaushistoriasta kunkin tilauksen alta. Tilaushistoria löytyy yläpalkin oikeasta reunasta, kohdasta ”Oma tili”.

Tilaaminen

Jos tuotteen saatavuus on keltaisena, tarkoittaa se sitä, ettei tuotetta ole saatavilla kyseiselle toimituspäivälle.

Muuta toimituspäivää myöhäisemmäksi, niin tuotteen saatavuus muuttuu vihreäksi.

 

Olet lisännyt koriin ns. tilaustuotteen, joka tilataan sinua varten, tai hyllytuotteen, joka myydään vain täysissä tukkupakkauksissa (esim. tietyt makeiset, irtojäätelöt ja savukkeet).

Valtaosan hyllytuotteista saa tilattua kappaleittain.

Pikatukun asiakkaat voivat halutessaan lisätä tilaukselle lisäohjeita liittyen keräilyyn tai kuljetukseen. 
Rivikohtainen keräilyohje (esim. ”23 kpl banaaneja”) löytyy ostoskorissa kunkin tuoterivin alta kohdasta ”Lisätiedot”.

Koko tilausta koskevat keräilyohjeet (esim. ”kerätään rullakoihin”) tai kuljetusohjeet (”keittiö remontissa, toimitus etuoven kautta”) löytyvät ostoskorissa tilauksen toimitustiedoista kohdasta ”Lisätiedot”.

Avoin ostoskori tallentuu ja säilyy ennallaan kaupassa kahden viikon ajan, vaikka yhteys katkeaisi.

Mikäli haluat ostoskorisi säilyvän tätä pidempään, tallenna se tilauspohjaksi ostoskorin alareunassa olevasta ”Luo tilauspohja” –painikkeesta.

Verkkokaupan käyttö

Tuotteita voi siirtää vertailuun vertailupainikkeella (päällekkäiset nuolet). Vertailupainike löytyy niin hakutuloksista kuin tuotesivultakin.

Vertailussa voi olla kolme tuotetta kerrallaan. Vertailu näyttää halvimman hinnan ja tuotetiedot.

Tuotehaun tulosten oikeasta yläreunasta löydät "Järjestä"-toiminnallisuuden, jonka avulla voit lajitella hakutulokset haluamaasi järjestykseen, esim. vertailuhinnan tai nimen mukaan.

Käytämme vaihtuvapainoisille tuotteille sekä 20-alkuisia että 23-alkuisia koodeja. Helpoin tapa hakea vaihtuvapainoista tuotetta on ottaa 13 merkkiä pitkästä koodista se osuus, joka pysyy aina samana, eli merkit 3-8 (esim. 2054091300004). Alleviivatulla osalla hakeminen löytää kaupasta oikean tuotteen.

Saamme tuotteiden tuotetiedot tavarantoimittajilta, jotka myös vastaavat niiden sisällöstä.

Tuotetiedot tallennetaan Synkka tuotetietopankkiin tai omaan toiminnanohjausjärjestelmäämme, mistä ne siirtyvät eMetroon.

Tuotekuvat saamme omasta kuvapankistamme. Tavarantoimittajat vastaavat pääsääntöisesti kuviensa ylläpidosta. Markkinointiosastomme vastaa mm. Metro-tuotteiden tuotekuvista