asiakaspalvelu metro-tukku

Usein kysytyt kysymykset

Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin Metro-tukun verkkokauppaan liittyen. Jos kysymyksistä ei löydy vastausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun.

Suosittelemme chatin tai puhelimen käyttöä, kun kaipaat vastausta nopeasti.

Tunnistetut vikatilanteet

Tyhjennä evästeet. Jos ongelma jatkuu, ole yhteydessä asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi,  chat tai 0200 50 200.

 

Katso listasta oman selaimesi ohjeet evästeiden poistamiseen.

Google Chrome

Mozilla Firefox

Safari

Opera

Adobe (flash-evästeet)

Muiden selainten kohdalla, tarkista selaimen tukisivusto.

Kohdennetusta markkinoinnista poistuminen (Google)

Facebookin mainosasetusten ohjeet

 

Näkyykö tilaus Tilaushistoriassa?

Oma tili -> Tilaushistoria. Jos näkyy, tilaus on perillä.

    • Yleensä viallinen tuote korilla aiheuttaa tämän herjan. Tarkista siis mahdolliset ostoskorin virheilmoitukset ja poista korilta virheellinen tuote/tuotteet.

    • Jos on pitkä tilaus voi käyttää selaimen etsi (find) toimintoa tuotteen etsimiseen.
      Tekstin hakeminen selaimessa: Windows: ctrl + F tai Mac OS: Command+F

    • Tämän jälkeen voit tallentaa tilauksen, korin hinnat yleensä jäävät nollaksi, mutta näet oikeat hinnat heti tilausvahvistukselta tai tilaushistoriasta.

    • Jos et saa ongelmaa ratkaistua ole yhteydessä asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi, chat tai 0200 50 200.

Asiakkuus

Yritysasiakas: täytä asiakkuushakemus

Kuluttaja-asiakas: täytä asiakkuushakemus

Voit päivittää asiakastietojasi täyttämällä lomakkeen, jonka löydät täältä.

Yhteys asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Tyhjennä evästeet ja varmista ettei vanhaa salasanaa ole automaattisesti tallennettu selaimen muistiin.

Evästeiden poisto:

Google Chrome

Mozilla Firefox

Safari

Opera

Adobe (flash-evästeet)

Muiden selainten kohdalla, tarkista selaimen tukisivusto.

Kohdennetusta markkinoinnista poistuminen (Google)

Facebookin mainosasetusten ohjeet

Oma tili > asiakastiedot, kunhan olet hankkinut itsellesi eMetro tunnukset.

QR-koodi näytetään vain mobiililaitteella.

Kirjautuminen

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Voit tilata uuden salasanan kirjautumissivun "Unohtuiko salasana?"-linkin kautta.

Salasana vaihdetaan yläpalkin oikeasta reunasta ”Oman tilin” alta, josta löytyy linkki ”Vaihda salasana”. Suosittelemme, että vaihdat rekisteröitymisen yhteydessä saamasi salasanan.

Salasanan minimipituus on kuusi merkkiä.
Salasanan tulee sisältää isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita ja erikoismerkkejä. Suosittelemme käyttämään näiden lisäksi pitkää salasanaa.

Suosittelemme, että vaihdat salasanan parin kuukauden välein.

Salasana lukkiutuu 10 virheellisen syötön jälkeen. Mikäli näin tapahtuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Kyllä. Jos käyttäjätunnukseen on liitetty useampi asiakasnumero, käytettävän asiakasnumeron voi valita oikeasta yläkulmasta löytyvästä alasvetovalikosta.

Myös esimerkiksi tilaushistoria ja asiakastiedot näytetään asiakasnumerokohtaisesti.

Oma tili

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Edelliset tilaukset löytyvät yläpalkin kohdasta ”Oma tili” ja sieltä kohdasta ”Tilaushistoria”. Täältä löydät tilaukset viimeisen 3 kuukauden ajalta.

Voit tallentaa ostoskorin sisällön tilauspohjaksi painamalla ostoskorin alareunassa olevaa ”Luo tilauspohja” -painiketta.

Vaihtoehtoisesti, voit lisätä tuotteen uudelle tilauspohjalle painamalla "Lisää tilauspohjalle" -painiketta. Painike ( ) löytyy sekä hakutuloksista että tuotesivulta.

Tilauspohjalle tallennetaan määrä, jotta tilaaminen olisi mahdollisimman helppoa ja nopeaa.

Jos asiakasnumerolla on useampi käyttäjätunnus, tilauspohjan voi jakaa kaikille saman asiakasnumeron käyttäjille.

Muut asiakasnumeron käyttäjät näkevät tilauspohjan ja voivat tehdä tilauksia sen avulla, mutta he eivät voi tehdä muutoksia tilauspohjaan. Tilauspohjaa voi muokata vain tekijä.

Jos tilauspohjaa ei ole jaettu, näkyy se vain henkilölle, joka on luonut sen. 

Voit valita kirjautumisen jälkeen yläpalkista Oman tilin alta kohdan ”Ostamani tuotteet”. Ko. listauksesta löytyy excel-painike vasemmasta alareunasta.

Asiakaspalvelumme auttaa tässä asiassa. Saat heihin yhteyden sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chatin kautta tai puhelimitse 0200 50 200.

Laskut, kuitit ja lähetteet löytyvät tilaushistoriasta kunkin tilauksen alta. Tilaushistoria löytyy yläpalkin oikeasta reunasta, kohdasta ”Oma tili”.

Tilaaminen

Jos tuotteen saatavuus on keltaisena, tarkoittaa se sitä, ettei tuotetta ole saatavilla kyseiselle toimituspäivälle.

Muuta toimituspäivää myöhäisemmäksi, niin tuotteen saatavuus muuttuu vihreäksi.

 

Olet lisännyt koriin ns. tilaustuotteen, joka tilataan sinua varten, tai hyllytuotteen, joka myydään vain täysissä tukkupakkauksissa (esim. tietyt makeiset, irtojäätelöt ja savukkeet).

Valtaosan hyllytuotteista saa tilattua kappaleittain.

Pikatukun asiakkaat voivat halutessaan lisätä tilaukselle lisäohjeita liittyen keräilyyn tai kuljetukseen. 
Rivikohtainen keräilyohje (esim. ”23 kpl banaaneja”) löytyy ostoskorissa kunkin tuoterivin alta kohdasta ”Lisätiedot”.

Koko tilausta koskevat keräilyohjeet (esim. ”kerätään rullakoihin”) tai kuljetusohjeet (”keittiö remontissa, toimitus etuoven kautta”) löytyvät ostoskorissa tilauksen toimitustiedoista kohdasta ”Lisätiedot”.

Avoin ostoskori tallentuu ja säilyy ennallaan kaupassa viikon ajan, vaikka yhteys katkeaisi.

Mikäli haluat ostoskorisi säilyvän tätä pidempään, tallenna se tilauspohjaksi ostoskorin alareunassa olevasta ”Luo tilauspohja” –painikkeesta.

  • Toimituspäivämäärän muutos

  • Tuotteen määrämuutos

  • Tilauksen poisto

  • Asiakasnumeron vaihto

  • 48h asiakkaan pikatilaus

    • Tarkista että olet valinnut oikean (luvallisen) asiakasnumeron/kirjautunut oikeilla tunnuksilla.

    • Onko lupanumero ajantasainen ja toimitettu meille? Tarkista tiedot Oma tili -> Oma tili -> Asiakastiedot

    • Jos et saa ongelmaa ratkaistua ole yhteydessä asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chat tai 0200 50 200.

Yleensä kyse siitä että tilaus- ja toimitustiedoissa vikaa. Yhteys pikatukkupäällikköön tai asiakaspalveluun asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chat tai 0200 50 200.

    • Onko ilmoitettu mikä tuote aiheuttaa herjan? Jos on poista tuote korilta niin tilauksen pitäisi onnistua.

    • Herja ja mahdollinen tuote/ean-koodi näkyy ostokorin yläosassa ennen ensimmäistä tuoteriviä.

    • Voit käyttää tarvittaessa selaimen haku (find) toimintoa paikantaaksesi tuotteen.

    • Jos et saa ongelmaa ratkaistua ole yhteydessä asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi , chat tai 0200 50 200.

Tuotteet

Jokaista tuotetta ei ole mahdollista pitää hyllyssä. Tilaustuote joudutaan tilaamaan kokonaisena myyntieränä, jossa kappalemäärä on toimittajan sanelema.

  • Tietyt tuotteet on tarkoitettu ns. vähittäismyyntiin, jolloin tarkoitus on että vähittäiskauppias ostaa kokonaisen laatikon ja voi sitten itse myydä kappaleittain

  • Jossain tuotteissa ei myöskään välttämättä ole vähittäismyynti ean-koodia yksittäisessä tuotteessa, joten sen voi myydä vain laatikoittain.

Tuotteita voi siirtää vertailuun vertailupainikkeella (päällekkäiset nuolet). Vertailupainike löytyy niin hakutuloksista kuin tuotesivultakin.

Vertailussa voi olla kolme tuotetta kerrallaan. Vertailu näyttää halvimman hinnan ja tuotetiedot.